Tuesday, 24 January 2012

SCHIZO !!


_____________________________________________________________________________

IZZY KEJADAH KAU NI ?!
kau fikir tak fasal akibat daripada semua tindakan kau tu ??
sebenarnye,, kau ni boleh fikir ke tak pun ??
kau dengar tak aku ckp ni ??
kau tahu tak,, sebab kau,, ramai orang susah,, ramai orang sakit,, kau tahu ??
tapi ada kau kesah ??
Izzy cuba la jadi matang sikit,, GROW UP !!
sampai bila kau nak jadi macam ni je,, macam budak-budak,, menyusahkan la,,
KAU IZZY SANGAT MENYUSAHKAN !!
kau menyusahkan mak,, ayah,, adik beradik,, kawan-kawan,, dan kau juga dah banyak menyusahkan aku..
_____________________________________________________________________________

WHAT THE HECK DUDE ?!
do you even know me that good have you even the slightest idea of what i'm going through feel what i feel ??
BACK OFF !! you're you,, i'm me ..
let me deal with my own issues my own way,, ways that don't even concern you,, so back off ..
i don't need you to go around telling me of what i should or should'nt do,,
even if i am childish,, i'm still old enough to function for myself no thanks to you,,
i have a complete head,, a functioning brain,, a relevant mind,,  I CAN THINK for myself ..
i know i can be a handful at times,, reckless at most of times,, but i do think every time ..
of what my actions imply on people close to me but some times things just get out of my control,,
is that even my fault,, YOU GROW UP,, ur judging people first hand ..
_____________________________________________________________________________

HAHAHH !!
jadi kau nak cakap yang kau boleh fikir secara waras tentang sebab dan akibat kewujudan kau ni ??
cuma kau salahkan cara benda-benda tu turn out ?? hehh *sinis tahniah kau sangat matang kan Izzy..
kau pun sama je .. kau kata kau banyak masalah,, masalah yang tak ada orang boleh faham sebab diorang semua  tak rasa .. tak ada maknanya la,, ADA TAK ADA,, TAK JEJAS PUN ..
kau lupa Hairi ?? masalah dia kadang-kala lagi besar lagi berat dari masalah kau,, tapi dia ok je ??
kau lupa Din ?? masalah dia serupa dengan masalah kau dan kalau tak pun lagi besar,, tapi dia cool je ??
itu sebab diorang matang,, kematangan pemikiran diorang la yang tolong diorang selesaikan masalah tu,,
kau ada ?? hehh kau tak sebijak diorang,, tak sematang diorang,, tak setabah diorang,, tak sekuat diorang,, tak seberani diorang,, KAU TAK SEHEBAT DIORANG !!
_____________________________________________________________________________

SO WHAT ?!
is it that wrong being me,, doing things my way,, the way i do best,, the only way i know how ..
HECK WHY DO YOU EVEN CARE ?? does my actions hurt you that much its killing you??
why can't you let me function the way i am,, and let them off with their ways,, c'mon laa ..
i know i'm not even half as good as them in many ways,,
you're biased towards them,, i know i cant blame you,, they're that good ..
thing is,, why the heck are you dumping all this on me ??
I MAY NOT BE SMART ENOUGH TO KNOW EVERYTHING,,
BUT I AM DUMB ENOUGH TO TRY ANYTHING,,
PLUS,, ARE YOU THAT PERFECT AS TO CRITICISE ME ?!
_____________________________________________________________________________

LANTAK KAU LAH IZZY !!
aku cuma nak nasihat kau je,, supaya kau jadi lebih baik,, lebih matang,, lebih hebat,, tak macam aku ..
mungkin cara aku salah,, aku tahu .. tapi kau kena ingat Izzy,, macam mana teruk pun hidup kau,, berat macam mana pun masalah kau,, sedih mana pun hati kau,, kau tetap ada orang yang sayang kau ..
itu kau kena ingat,, kau tak boleh berhenti,, putus asa separuh jalan,, kau tak boleh hampakan diorang ..
kau memang kau,, diorang memang diorang.. itu aku tak boleh tukar,, tak ada siapa boleh..
aku cakap ni pun sebab aku kenal kau,, aku tahu perasaan kau,, aku pun pikul masalah kau,, aku tahu siapa kau,, kau dengan aku sama je ..
(AKU = KAU) 
_____________________________________________________________________________


p/s: whenever i'm alone i talk to myself,, no one really knows this but,, i refer to myself as "Izzy" (from my name iskandar).. so for those who don't understand the post,, this entry is just plain old me having a schizophrenic conversation with myself..


p/p/s: judge yourself before you judge others.. :)

8 comments:

  1. it's okay to talk towards yourself, but please don't be crazy :)

    ReplyDelete
  2. even if i'm crazy,, i won't be alone,, coz u'll be wayyyyy crazier kannn..? XD

    ReplyDelete
  3. hahahaha............siapakah izzy sebenarnya???
    ...=P
    ahaha...keep blogging... (yang benar -azwa-)

    ReplyDelete
  4. weyy chill lah~ (mcm kenal je ayat nih..) =P

    ReplyDelete
  5. hahhaha you bet. hmm maybe. that's why we're friends. you know, crazy and crazy... haha-.- tapi ko laa yg crazier :PP ak waras kot.. XD

    ReplyDelete
  6. ko waras..?? omg..!! thats the greatest fallacy of all..!!XD

    ReplyDelete
  7. pffftt... haha you just couldn't accept the fact that you're crazier than me dude. haha XD nash2, sudah terang lagi kan ber-spotlight dah, yg ak lagi waras than ko :P

    ReplyDelete